wtorek, 27 kwietnia 2010

Tworzenie pierwszego przykładu procesu biznesowego typu Human Task na WID, problem z uruchomieniem WPS na WID.

Sama instalacja WID'a przebiegła bez większych trudności, tu wymagane było tylko uruchomienie instalatora z poziomu root'a, po instalacji zastosowałem komendę chown -R rafal na całym katalogu z WID'em. Jako, że wcześniej instalowałem WAS/WPS na tym systemie pominąłem instalację WAS'a , miałem nadzieję, że z dodaniem wcześniej zainstalowanego serwera do WID'a nie będzie problemu i z samym dodaniem faktycznie nie było, ale z uruchomieniem już tak. Na początku myślałem, że to wina limitu na czas uruchomienia WPS'a, standardowo w programie ustawiony na 10 minut (a wiedziałem, że przynajmniej w tej konfiguracji sprzętowej potrafił się dłużej uruchamiać), zwiększyłem więc limit do 20, ale nie pomogło. Wszystko wskazuje na to, że serwer się uruchamia, tylko w programie po upłynięciu określonego czasu wyskakuje błąd:

Czyli jak na razie chyba nie ma szansy żeby WID pomógł wdrożyć stworzony proces biznesowy na WPS, zamieszczam LOGI, w których półki co nie doszukałem się żadnej odpowiedzi(może dlatego, że serwer startuje bez błędu?), poświęcam teraz więcej czasu na naukę usług sieciowych i procesów biznesowych z zadaniem użytkownika (ang. Human Task). Gdy uda mi się przebrnąć przez stworzenie przykładu i uruchomienie go na WPS'ie zamieszczę tu wyniki.

//EDIT 12-05-2010 13:30

Miałem zamiar wcześniej uporać się z problemem wdrożenia na WPS przykładów stworzonych w WID. Wtedy po dwóch - trzech dniach dopisałbym efekty i uruchomienie pierwszego przykładu, ale niestety nie udało mi się tak szybko znaleźć rozwiązania, więc przykład zamieszczam w nowej notce.

Co do samego problemu, rozwiązany był już jakiś czas temu, okazało się, że konieczne jest zainstalowanie WebSphere Integration Developer V7.0.0 Fix Pack 2 for Linux, który wraz z intrukcją znajduje sie w LINK. Menadżera instalacji WID trzeba było uruchomić z uprawnieniami root. Ważne jest także aby po uaktualnieniu oprogramowania ponownie nadać prawa użytkownikowi(chown -R user) żeby wszystko działało poprawnie. Można także dodatkowo aktualizować WPS, wystarczy odpalić menadżera instalacji dla tego programu i kliknąć aktualizuj, wszystko odbywa się automatycznie.

Jednak to nie był koniec moich zmagań z uruchomieniem przykładów. Przy wywoływaniu pierwszego przykładu otrzymałem błąd:

"The server is not running in Development mode" - z tym nie miałem większego problemu, przypomniało mi się, że kiedy wcześniej przeglądałem konsolę administratora napotkałem na opcję, której włączenie mogło pomóc. Zaznaczamy wariant znajdujący się w Servers>Server Types>WebSphere Application Server>server1>Configuration.
 

Po zrestartowaniu serwera przykład powinien uruchamiać się bez błędu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz